dilluns, 26 de desembre del 2011

Seguiment a classe X

Quatre dies és el que han durant les exposicions així que en aquesta última entrada relacionada amb les sessions didàctiques dels grups faré una ressenya dels últims dos dies.

El dilluns 19 vam fer dues exposicions entre les quals es troba la del nostra grup.  I en aquesta mateixa entrada també explicaré les exposicions del dia 21. 

Per a l'exposició del grup 5, dedicacré una entrada independent donat que és sobre la que més i millor puc parlar.

GRUP 6: Sergi Rella, Josep Fosalba, Esther Aldehuela i Encarni Bosch

El sisé grup va treballar les TIC amb els alumnes nouvinguts. L'exposició s'ha ajustat al temps tot i que només han particiat en la part pràctica aquells que s'han oferit a fer-ho, la resta de la classe no ha hagut de fer res. Les activitats que han proposat estaven realitzades amb el JClic però formen part del recull de la própia pàgina web, pel que he entés.

La part teórica s'ha basat en mostrar que hi ha diferents escoles que ja ho utilitzen així com l'aprofundiment en un cas concret que ha sigut el "Mercat Solidari".
Per últim, els companys han compartir amb nosaltres un recull de recursos TIC per treballar amb els alumnes nouvinguts.

GRUP 7: Clara Boix, Àngel Carillo i Óscar Garcia

El seté grup ens ha ensenyat que amb el JClic també podem aprendre altres llengües, en aquest cas portuguès. Els "companys-mestres" han fet gran part de l'exposició en portuguès i el que han volgut és demostrar que amb les TIC i en aquest cas amb el JClic els alumnes aprenen de manera més dinàmica una nova llengua.

Els companys han realitzat l'exposició teòrica a continuació de la part pràctica. Primer ens han fet participar a tots. Hem hagut de realitzar unes activitats, la meitat de la classe ho ha fet a paper, ha hagut de memoritzar una llista d'animals,  i la resta amb activitats JClic. Els nostres companys, i expositors han extret les següents conclusions:
-Els alumnes que treballen amb el JClic han extret millors resultats.
-" han aprés de manera més dinàmica.

A partir de la pràctica ens han justificat el perquè de treballar la interculturalitat amb les TIC.

L'únic inconvenient d'aquesta exposició ha sigut que per falta de temps no tots hem pogut treballar de les dues maneres, amb paper i amb JClic de manera que nosaltres hem hagut de confiar en les seves conclusions. Hagués sigut millor si nosaltres mateixos ho haguéssim pogut experimentar. Tot i això he de dir que ha sigut una exposició molt dinàmica i entenedora.

He aprés portuguès
!

GRUP 8: Mar Gascó, Pau Nin i Pere Mussoll

Aquest vuitè grup ens ha parlat de l'EduCAT 2.0, de l'Open Office i dels recursos XTEC. Ha sigut una exposició ben diferent a les altres donat que ens han parlar d'eines que la majoria de nosaltres hem fet servir però de les quals en sabiem poc. En el meu cas del EduCAT 2.0 no en sabia quasi res però si que havia treballat amb ell des de l'escola.

Els companys han començat l'exposició a partir d'una enquesta, seguidament ens han mostrat els resultat amb una nova aplicació Wordle i per finalitzar ens han fer una explicació de l'EduCAT 2.0, de l'Oppen Office i han compartit amb nosaltres un recull de recursos, tots ells online. L'estructura d'aquesta exposició ha sigut diferents però també amena donat que la part pràctica s'ha centrat en petites intervencions per part del públic pel que fa a omplir l'enquesta inicial i compartir idees. 
GRUP 9: Núria Maldonado, Sara Garcia i Paula Antonell 

El penúltim grup a treballat amb els blogs, una eina que tots nosaltres hauríem de fer servir donat que a UDTIC és la nostra llibreta. Per aquesta raó considero que el tema triat per les nostres companyes és molt interessant.

Pel que fa  a l'exposició que han plantejat, amb ajuda del Prezi ens han explicat que són els blogs i els tipus de blogs que hi han. La part més pràctica de l'exposició ha consistit en la realització d'unes activitats creades amb el JClic, en concret han sigut dues. La primera d'elles era de relacionar els tipus de blogs amb la seva definició i la següent era de relacionar títols de blogs amb la tipologia. Com a conclusió de l'exposició les nostres companyes han mostrat els blogs de les seves escoles i ens han explicat una mica el seu funcionament.

El meu grup classe a l'escola de pràctiques acaba de crear un blog però els alumnes de segon ja fa temps que en porten un en el qual tots hi comenten i són els alumnes amb ajuda dels mestres el qui el redacten. Si algú en vol saber més, aquí deixo les adreses:
2on A: http://blocs.xtec.cat/emitjana2aelscosterets/
2on B: http://blocs.xtec.cat/elsinvents2belscosterets/

GRUP 10: Regina Beltran, Tamara Herrera, Helena Prim i Estel Gamisans

Aquesta ha sigut la segona exposició sobre les pissarres digitals però el contingut a variat. Les nostres companyes el que han fet a través del Power Point ha sigut exposar-nos l'existència de diferents activitats per a treballar a la pissarra. Val a dir que tot i ser un tema tractat a l'aula ha estat bé remarcar la seva existència perquè també ens han proporcionat una web molt interessant anomenada Alexandria en l qual troben un gran plec de recursos.

L'exposició a consistit en una primera part que barrejava l'exposició i la pràctica voluntària. Qui volgués podia sortir a la pissarra, digital, i fer les diferents activitats programades per les companyes. Les activitats encabien diferents assignatures i formes de treball; de relació, completar i audició.  Ens han fet treballar en grups a partir d'una graella que han compartit amb tota la classe i on havíem d'indicar el paper del mestre, del alumnes i el tipus d'aprenentatge derivat de cada una de les activitats que ens han ensenyat. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada