diumenge, 18 de desembre del 2011

Seguiment a classe IX

Ja hem començat les exposicions dels treballs en grup que hem hagut de realitzar durant dos mesos per aquesta raó el post d’aquesta setmana gira entorn a les exposicions dels nostres companys.
Dilluns 12 vam podem veure una exposició i mitja donat que a la facultat ens vàrem quedar sense internet i tota la feina era online.


GRUP 1: Sandra Pérez, Elisabeth Torras, Adrià Pérez

Sobre els  EVEA (Entorns virtuals d’ensenyament aprenentatge). Després d’explicar la teoria a través del prezi els companys ens van crear un moodle on vam tenir accés tota la classe i ens van fer omplir un qüestionari per tal de poder observar una gran quantitat de les eines de moodle.

Després d’aquesta presentació considero que a les escoles podríem fer servir, com a intranet, el moodle  sempre i quan la gent i posi ganes i mai substituint els llibres. Les TIC, ara per ara, les podem considerar una eina de suport donat que considero que ens els temps que corren val més invertir en bona educació, i aquesta no ha d’anar obligatòriament lligada a les TIC.


GRUP 2: Gerard Garcia, Anna Diaz i Roc Molina

El segon grup va ser el que més va patir els efectes de les TIC de manera no va poder finalitzar la seva exposició però al llarg de la primera sessió el que van fer va ser explicar la part més teòrica dels projectes telèmatics cooperatius.

Dimecres vàrem poder dur a terme la part pràctica basada en un conte que ells havien creat i compartir amb la majoria de la classe, a través de google docs. La nostra feina va ser buscar informació sobre una època de la història i elaborar una petita diapositiva amb una fotografia.

Aquesta experiència va demostrar que amb els ordinadors i més concretament amb les TIC es poden elaborar treballs grupals de qualitat i els quals comporten un gran treball d’ensenyament-aprenentatge.


GRUP 3: Xavier Costa, Isaac Serrano i Sandra Castelnuovo

El tercer grup va desenvolupar les competències cognitives a través de l’ordinador mostrant-nos a tots diferents jocs amb els qual es podem desenvolupar. En concret vàrem treballar la memòria, l’atenció, la flexibilitat de tasques i la fluïdesa verbal.

El que considero més interessant d’aquest grup fou la reflexió que vàrem elaborar donat que personalment, després d’haver-los provat,  considero que treballar amb els ordinadors les competències cognitives és útil i és un altra manera de treballar una part molt important i la qual necessitem el dia a dia.


GRUP 4: Helena Vall, Alba Mayol, Ethel Nogues i Parta Pintos

Aquest quart grup va treballar les pissarres digitals però he de dir que l’exposició va ser una mica fluixa donat que a classe ja les havíem treballat amb anterioritat. Tot i això sempre va bé escolat perquè aprens alguna cosa nova.

Pel que fa a la part més pràctica de l’exposició només hi van participar dos alumnes donat que ela primera activitat fou el joc del “Pasapalabara” i després una activitat del J-Clic.

 Tot i això considero que fou una exposició entretinguda i interessant perquè vaig aprendre els diferents tipus de pissarra que hi ha i l’existència de jocs per a pissarres digitals.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada