divendres, 30 de desembre del 2011

Co.. conductisme, cognitivisme, constructivisme i connectivisme

Aquetes quatre teories de l'aprenentatge no tenen una clara cronologia temporal però consisteixen en el següent:

-Conductivisme: les persones aprenen  sense importar que passa dins la ment. El cervell es considera una caixa negra i l’aprenentatge  és la modificació de la conducta. modificació de conducta.

-Constructivisme; l’aprenentatge es realitza  mitjançant la construcció de nous coneixements basats en aquells coneixements que ja tenim.   

-Cognitivisme; el cervell és una màquina que processa la informació. El coneixement són construccions simbòliques aquetes construccions tenen relació amb el que ja sabem.

L’aparició dels ordinadors cap al 1940 va condicionar les teories de l’aprenentatge però no fou fins el boom del internet, 1990, que van aparèixer noves teories basades en la construcció i organització de la informació a la xarxa. Aquesta nova teoria s’anomena connectivisme.

-Connectivisme: l'aprenentatge sorgeix a partir de la idea de xarxa social i els lligams que es creen i aquesta teoria de l'aprenentatge és possible gràcies a la tecnologia i les connexions.  "Una mirada que sorgeix a través d'altres mirades" Diego E.Leal Fonseca

A més a més d’aquesta teoria he realitzat unes activitats amb el JClic però no he pogut penjar-les donat a que no sabia com fer-ho. Properament les tindreu disponibles. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada