dissabte, 15 d’octubre del 2011

Aprenentatge invisible: estat de la qüestió

El treball realitzat per tal de saber que era l'aprenentatge invisible va donar els següents resultats:


Engloba tot tipus d’aprenentatge ja sigui formal o informal, entre iguals, significatiu, autònom i learning by doing.  L’aprenentatge invisible representa les ¾ de tot aquell coneixement que hem adquirit.
(Aquesta és la representació metafórica de l'aprenentatge invisible)

a)      Referències: 
b)      Exemples:  
Adquirir la parla forma part de l’aprenentatge invisible donat que els infants ho fan a partir de    l’ imitació, el learning by doing, de  la pràctica entre iguals i en determinats    entorns (família), autònomament i  long life learning.
 c)       Relació amb les TIC:
J-Clic plantejat com a joc que de forma lúdica transmet coneixements.
Les TIC han condicionat de forma positiva aquest aprenentatge invisible perquè han aportat una gran quantitat d’eines per adquirir-lo.
 
d)      Relació amb l’escola 
Aprofitar que l’aprenentatge invisible està present en totes les persones apropar-lo a l’escola a partir d’aportacions a l’aula.
  
Ex: Com la proposta  a l’aula d’explicar als companys algun programa el qual dominem.  
e)      Webgrafia: 


Per tal d'exposar aquest treball a l'aula vàrem realitzar una activitat amb Prezi, per tal de posar-ho en pràctica i disposar d'un nou recurs. Aquí deixo enllaçada la presentació.

Tamara Herrera, Pere Mussoll, Mónica Gutiérrez i Maria Garcia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada