diumenge, 18 de desembre del 2011

Seguiment a classe VIII

Els companys de l’optativa UDTIC de tarda ens van fer arribar a través del seu professor un vídeo, que ells mateixos havien realitzat, explicant que era el pla TAC. Des del nostre grup, i com a senyal d’agraïment vam decidir enviar una carta realitzada per tot i a través de Twitter.
Entre tots vam, al fòrum del blink, això:

“Hola nois i noies. Som la classe de UD TIC del matí.

Primer de tot us volem agrair haver compartit amb nosaltres el vostre vídeo sobre el Pla TAC. Ens ha anat molt bé perquè havíem de fer el treball sobre aquest tema. El vídeo ha estat divertit.

Ens hauria agradat retornar-vos un vídeo però no tenim temps.

Volem fer un experiment amb el Twitter. Es tracta d'enviar el missatge fragmentat en frases curtes i veure si a través del hashtag el podem llegir tot seguit. Preveient l'ordre amb el que arribaran els fragments, us l'enviarem començant des del final.

Moltíssimes gràcies i una abraçada.”

Com bé indica el text  anterior vàrem provar de realitzar aquest experiment. A través de Twitter i amb 10 usuaris diferents vam fer arribar al hastags #UDTIC  i   #UDTICtarda el text. La manera de fer-ho va ser la següent, vam escriure el missatge de baix a dalt de manera que als hastags es podia llegir com un text normal.
A continuació mostro l’ordre en el que ho vam escriure i els dos links per a que ho pugueu veure.

10.Hola nois i noies.
9.Som la classe de UD TIC del matí.
8.Primer de tot us volem agrair haver compartit amb nosaltres el vostre vídeo sobre el Pla TAC. 7.Ens ha anat molt bé perquè havíem de fer el treball sobre aquest tema.
6.El vídeo ha estat divertit.
5.Ens hauria agradat retornar-vos un vídeo però no tenim temps.
4.Volem fer un experiment amb el Twitter.
3.Es tracta d'enviar el missatge fragmentat en frases curtes i veure si a través del hashtag el podem llegir tot seguit.
2.Preveient l'ordre amb el que arribaran els fragments, us l'enviarem començant des del final.
1.Moltíssimes gràcies.


Realitzar aquest “experiment” va ser molt interessant perquè jo que era una persona reticent a l’ús del Twitter considero que dur a terme aquesta activitat m’ha servit per veure la utilitat d’aquesta xarxa social. El treballar plegats , fent el text, va ser una experiència enriquidora perquè demostra que tot i treballar amb les TIC es poden realitzar treballs grupals i de qualitat.

dilluns, 12 de desembre del 2011

"Fuenteovejuna, todos a una"

Un company de l'assignatura, en Pau Nin, ens ha enviat un link molt interessant de youtube titulat "El Muscial de Edutify: Seré más freak que el Coordinador TIC". Però les meves ganes de conèixer m'han fet mirar els vídeos relacionats i he anat a parar a aquest vídeo.


 

Deixant de banda qui posa els diners per fer-lo i qui organitza les jornadaes hem sembla que el missatge que transmet és bastant clar: HEM D'ANAR TOTS A UNA!

La possible gran frase

                                        
Ferran Adrià no és un mestre, ni polític, ni res per l'estil, és cuiner; d'alts vols però cuiner.
Per a mi la curiositat d'aquest vídeo radica en que un cuiner ens tatxi d'innovadors, és d'alabar!

Seguiment a classe VII

Primer dia de classe després del llarg període de pràctiques (3 setmanes). Com era d'esperar hem parlat de les TIC a l'escola de pràctiques.* Per tal de realitzar aquesta intervenció al fòrum de l'assignatura hem utilitzat la tècnica Phillips 5x5, aplicant-la de manera que la classe va quedar dividida en cinc grups de cincs persones que dedicàvem cinc minuts a parlar del tema proposat. En el nostre grup hi havia gran varietat donat que varem poder parlar de cinc escoles diferents i aquestes són les respostes que vàrem donar:

Apartat 1: Utilitzen les TIC com a: (1)
N.1 Com a objectiu:
-Informàtica cada 15 dies (aprendre a través de fitxes)
N.2 Com a recurs:
-Només a informàtica II
-Utilització de la pissarra digital com a pissarra convencional.
-Utilització del projector
N.3 Com a context:

Apartat 2: Barreres de primer i segon ordre
Barreres:
-La majoria són per parts dels mestres, la disposició a fer-ho servir.
-No saben de la disponibilitat de l’aula d’ordinadors.
-Barrera conceptual: les classes que tenen pissarres digitals no saben com utilitzar-les.
Temes de formació (de primer) temes de motivació (segon).

Apartat 3: Continguts digitals
Continguts a l'abast:
-Materials de consulta: tots (google, penjar correccions).
-Exercicis: 2 jclic, 1 exercicis fets amb word
-Creació i treball intel·lecual: 1 powerpoint
-Simulacions: vídeos youtube
-Projectes de col·laboració: cap
-Webquests: 1 de handbol
-Llibre de text digital: cap

    (1)Si l’objectiu és aprendre informàtica per mitjà de l’anglès és un N1. El fet de tenir pissarra digital no condiciona estar al tercer nivell.

    Considero que dur a terme  una activitat relacionada amb les escoles de pràctiques i en la qual tot hi tinguem coses ha dir és molt enriquidora perquè ens adonem de les diferents realitats educatives. La metodologia que hem dut a terme ha sigut molt interessant i prendre nota d’aquestes bones pràctiques és molt útil donat que podrem aplicar-les al llarg de la nostra vida laboral.


    *Aquest comentari: "Com era d'esperar" no és negatiu perquè agraeixo al Xavier Àvila la classe d’avui doncs hem pogut posar en comú la situació de cada escola i alhora hem fet comparatives.

    dimarts, 6 de desembre del 2011

    Per a reflexionar...

    Com bé ha dit en Pau Garcia-Milà via facebook "Para reflexionar un rato sobre Internet... brutal"

    Aquest vídeo no va directament relacionat amb el PLE però sí amb les xarxes sociales i l'ús que en fem d'elles. Les dades que ens aporta són molt significats donat que més de 11% de la població mundial té compta a facebook, per exmple.
    Amb això el que vull dir és que cal ser conscients de la importància de les xarxes sociales i per aquest motiu hauriem de treballar amb les TIC i TAC des de l'escola però també enfocant el nostre treball ha seguir col·laborant amb les xarxes que hi ha creades entre escoles.

    dilluns, 5 de desembre del 2011

    Què em plantejo... [II]

    Aquesta entrada comparteix títol amb la del dia 17 d'octubre però l'enfocament no és el mateix. En aquesta entrada vull justificar perquè considero que he de ser avaluada amb el blog i també l'estat del meu blog.

    Considero que he anat treballant setmanalment, excepte durant el període de pràctiques, i que el meu blog està prou complet com per a poder ser avaluat a més considero que el blog és d'alguna manera el registre d'assistència a l'aula. Però també és la plataforma a través de la qual podem demostrar les nostres inquietuds més enllà del treball obligatori.


    Cal dir que al meu blog li falta l'activitat J-Clic relacionada amb el Connectivisme la qual realitzaré un cop acabades les classes per tal de poder dedicar el temps que correspon a aquesta activitat. I també he de comentar que el mapa conceptual del PLE no està en xarxa perquè volia trobar alguna aplicació que em permetés realitzar canvis sobre el mapa penjat online sense haver de modificar l'entrada.

    diumenge, 4 de desembre del 2011

    Visites externes

    Aquest bloggaire ha comentat a l'Elisabeth, un dels blogs que segueixo, i considero que ens pot servir a tot en un moment donat.