divendres, 30 de desembre del 2011

No serà un punt i final

Ufff!
Per fi considero que he acabat el blog i només hem queda dir.. quanta feina feta a l'últim moment!


Jo em considerava d'aquelles afortunades a les quals no els hi havia "pillat el brau" ja que he anat actualitzant el blog periòdicament però al finalitzar l'assignatura i veure el llistat de continguts del blog em vaig venir avall. Per molt que jo hagués fet una entrada de cada sessió explicant allò que jo considerava més important em faltaven moltes coses del que indicava el "guió". Així que en aquests últims dies m'hi he posat però a arrel d'això he tingut algun petit problema com el de  no poder pujar l'activitat del JClic, que espero resoldre. 


Tot i la feina que m'ha dut fer correctament el blog, estic prou contenta d'haver-ho fet, sota el meu punt de vista, prou bé! 


Però... sense deixar de banda la meva arteria (perquè no és només una vena!) de lluitadora, considero que el treball que ha comportat aquest blog no ha estat l'esperat donat que fent resum de les sessions de classe i ampliant amb allò que cadascú considerava interessant han mancat aspectes que apareixien en el "guió". Considero que la meva actitud d'actualitzar a l'últim moment, quan només queden unes hores per a que s'acabés el dia, no ha sigut gaire bona però encara menys la d'aquelles persones que no han fet blog durant els tres mesos d'assignatura i ara de cop i volta s'hi han posat. Però confio que basant-nos en els criteris de Bolonia i l'avaluació continuada això es tingui en compte. 


P.D: Amb aquesta reflexió no vull ferir a ningú però considero que aquelles persones que hem fet blog de manera "continuada" també se'ns a de valorar.


Co.. conductisme, cognitivisme, constructivisme i connectivisme

Aquetes quatre teories de l'aprenentatge no tenen una clara cronologia temporal però consisteixen en el següent:

-Conductivisme: les persones aprenen  sense importar que passa dins la ment. El cervell es considera una caixa negra i l’aprenentatge  és la modificació de la conducta. modificació de conducta.

-Constructivisme; l’aprenentatge es realitza  mitjançant la construcció de nous coneixements basats en aquells coneixements que ja tenim.   

-Cognitivisme; el cervell és una màquina que processa la informació. El coneixement són construccions simbòliques aquetes construccions tenen relació amb el que ja sabem.

L’aparició dels ordinadors cap al 1940 va condicionar les teories de l’aprenentatge però no fou fins el boom del internet, 1990, que van aparèixer noves teories basades en la construcció i organització de la informació a la xarxa. Aquesta nova teoria s’anomena connectivisme.

-Connectivisme: l'aprenentatge sorgeix a partir de la idea de xarxa social i els lligams que es creen i aquesta teoria de l'aprenentatge és possible gràcies a la tecnologia i les connexions.  "Una mirada que sorgeix a través d'altres mirades" Diego E.Leal Fonseca

A més a més d’aquesta teoria he realitzat unes activitats amb el JClic però no he pogut penjar-les donat a que no sabia com fer-ho. Properament les tindreu disponibles. 

Mi PLE... miiiiiiiiiiiii PLE!

Per crear i gestionar el meu PLE he utilitzat un blog però també el Google Docs i el Hotmail. Aquests dos últims serveis els he utilitzar per emmagatzemar a l'instant la informació que m'ha semblat interessant i important. Tot i això he de dir que el meu PLE no és totalment públic donat que Google Reader m'informava de les entrades als blogs que jo considerava interessant i els quals no he compartit en el meu PLE.

Per gestionar el meu blog he utilitzat:
-Fonts d'nformació:
·Diari La Vanguardia
·Diari El País
·Web de Radio Televisión Española
·Web de TV3
·Portal Gencat
·Youtube
·Edu365
·Web del CEIP Els Costerets

-Comunicar-me:
·Blog
·Hotmail
·Gmail
·Blink
·Skype
·Facebook
·Twitter

-Per emmagatzemar:
·Dropbox
·Google Docs
·Blink
·Hotmail
·EyeOS

He de confessar que alguns d'aquests serveis com per exemple el Twitter no l'he fet servir gaire i el perquè l'explico en aquest antic post però tot i així en moments puntuals, com activitats a classe, m'ha sigut molt útil. D'altre banda he de dir que he abusat del serveis per emmagatzemar informació i moltes vegades no sabia on havia guardat les coses. Un exemple seria els recursos aquests que no vaig enrecordar-m'hi que els tenia fins que tancant en blog vaig necessitar-los. 


Comunitata de què?.... a d'aprenentatge!

La definició de comunitat d'aprenentatge segons el Departament d'Educació és la següent:
"Comunitats d'Aprenentatge és un model de centre participatiu obert a la  comunitat,  en  el  marc  de  l'escola inclusiva, per donar resposta de forma igualitària als reptes i necessitats que es plantegen en l'educació del segle XXI. És un projecte de transformació de centres educatius que es basa en l'aprenentatge dialògic i la participació de la comunitat per aconseguir un doble  objectiu: l'èxit educatiu de tot l'alumnat i la millora de la convivència en els centres educatius. La transformació fa passes decisives cap a aquests objectius aplicant les teories i actuacions que la comunitat científica internacional ha demostrat que són les més efectives per aconseguir-ho. Es distingeix per un esforç comú de tota la comunitat per assolir la igualtat educativa de totes les noies i nois, partint del convenciment que totes i tots tenen dret a la millor educació i tenen capacitats per a aconseguir-la."


El Projecte de comunitats d'aprenentatge  a Catalunya. 
Departament d'ensenyament. Generalitat de Catalunya

Això aplicat a l'assignatura UDTIC i sota el meu punt de vista volia dir compartir informació entre tots nosaltres per tal d'elaborar un "calaix" amb prou recursos per treballar les TIC a l'escola. Recursos no només vol dir programes i webs sinó també informació i documentació que puguem considerar important o de rellevància. 

Considero que no s’ha dut a terme una bona comunitat d’aprenentatge, a nivell global, perquè la majoria de blogs de l’aula no han funcionat durant el període que hem estat cursant l’assignatura. I a nivell personal jo he creat el meu propi PLE però no podia obligar a la gent a visitar-lo. El visitar blogs implica accedir a altres entorns personals d’aprenentatge i d’alguna manera comporta elaborar una comunitat d’aprenentatge, tot i que sigui personal.

Així que per finalitzar només em queda dir que el nostre intent de comunitat d’aprenentatge ha estat un fracàs però per culpa de tots nosaltres. 

dijous, 29 de desembre del 2011

Mitjans de comunicació i Educacció? Doncs sí!

En ple Segle XXI hem de ser conscients que els mitjans de comunicació condicionen la vida de la majoria de nosaltres per això considero que des de l'escola hem de treballar amb ells i també treballar-los, als mitjans. Les feines que el mestre pot realitzar vers els mitjans de comunicació podrien ser aquestes dues: treballar amb els mitjans de comunicació o treballar els mitjans de comunicació. 

A continuació faré una petita ressenya referida a aquestes dues maneres de treballar amb i treballar els mitjans de comunicació:

-Treballar amb les mitjans de comunicació (Utilitzar els mitjans de comunicació per educar)
A partir dels mitjans de comunicació es poden treballar determinats continguts curriculars i per lo tant obligatoris. Ara mateix la idea que se'm ve al cap i parteix de L'experiència a l'escola de pràctiques amb els mitjans de comunicació escrits i tota la informació que en poden extreure d'ells estan organitzant un programa de ràdio. Val a dir que no només es serveixen d'aquest tipus d'informació sinó que també consulten llibres de lectura, receptaris i altres llibres de consulta.

-Treballar els mitjans de comunicació (Educar en l'ús dels mitjans de comunicació)
Des de les escoles hauríem de treballar els mitjans perquè cal saber fer-ne un ús responsable dels mateixos. Un ús responsable és aquell en que l'observador té una mirada crítica i reflexiva la qual li permet triar el contingut adient per a la seva edat i pel que fa als seus interessos.

Educar en los medios y con los medios.
Servicio Católico 

Los niños y los medios de comunicación social: un reto para la educación

Drop Box

"Dropbox es un servicio de alojamiento de archivos multiplataforma en la nube, operado por la compañía Dropbox. El servicio permite a los usuarios almacenar y sincronizar archivos en línea y entre computadoras y compartir archivos y carpetas con otros.Existen versiones gratuitas y de pago, cada una de las cuales con opciones variadas."

Dropbox. Wikipedia
[http://es.wikipedia.org/wiki/Dropbox]

Web de Dropbox des d'on es pot descarrergar: https://www.dropbox.com/

Treball en grup = treball col·laboratiu

Per a realitzar els treballs en grup acostumem a utilitzar el Google Docs (amb totes les seves prestacions) així com també el Drop Box. Amb aquests dos servei gratuïts fan que totes puguem treballar alhora i podem veure els que les altres estan fent al document inical. Però també fem servir els documents Word perquè són la versió definitiva dels treballs, per treballar amb el mateix document creem un e-mail conjunt i cada vegada que modifiquem l'arxiu el tornem a enviar de manera que l'ultim arxiu rebut és el que conté les ultimes actualitzacions.

He de dir que en alguna ocasió també hem fet servir EyeOS però només en ocasions puntuals i mai hem tingut la constància suficient com per seguir treballant amb aquest escriptori al núvol. 

Tot i disposar de diferents eines per a realitzar treballs conjunts he de dir que no tot són avantatges; sovint el Google Docs deixa de funcionar i no actualitza els documents o d'altres directament no et deixa ni accedir-hi. Pel que fa al Drop Box cal ser més constant però personalment és l'eina que més m'agrada perquè és molt fàcil de gestionar. El que personalment trobo més útil és el sistema més rudimentari; per e-mail però cal avisar quan s'està modificant un document i no oblidar-se d'enviar l'última modificació. Per a mi és el més útil perquè pots deixar estructurar el document de la manera que desitges la seva impressió, és com la versió definitiva.

De les TIC a les TAC

Des de Blanquerna hem escoltat parlar moltes vegades de les TIC i les TAC, però sabem de veritat que són?

Les TIC són: "Aquest conjunt de tecnologies basades en la microelectrònica, la informàtica i les xarxes de comunicacions, és a dir, les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), constitueixen avui el mateix factor de transformació que en el seu moment van tenir la impremta o la màquina de vapor. Les TIC es materialitzen en nombrosos dispositius i programes que van dels ordinadors personals als telèfons mòbils passant per Internet. Màquines, xarxes, programes i serveis faciliten la comunicació entre persones i l'accés a ingents quantitats d'informació en format digital."            

Competència bàsica TIC. Les TIC i la societat de la informació. XTEC
http://www.xtec.es/escola/tec_inf/tic/1.htm

Les TAC són: "TAC: Segons el que trobem a la Viquipèdia (TAC) les tecnologies per a l'aprenentatge i el coneixement es pot entendre com una visió de les TIC des de l'escola. Es tracta de posar les tecnologies al servei d'una millora en els processos d'ensenyament -- aprenentatge, d'avaluació i d'organització, que de forma quotidiana es desenvolupen a l'entorn, al centre i a l'aula. L'ús que se'n faci d'aquestes tecnologies i del seu potencial com a agents de canvi metodològic, permetrà discernir i identificar aquelles actuacions més significatives i innovadores des del punt de vista educatiu. Així doncs podem entendre que les Tecnologies de la Informació i la Comunicació són les que guien l'aprenentatge." 

De les TIC a les TAC. Xarxa TIC.
http://www.xarxatic.com/de-les-tic-a-les-tac/


Dit això a continuació parlarè del "El pla TAC de centre" i el treball realitzat al CEIP Els Costerets a partir d'aquest document.

El Document creat per la Generalitat de Catalunya i més concretament pel Departament d'Educació i s'anomena "El pla TAC de centre". L'objectiu d'aquest document és orientar als centres escolars en la utilització de les TIC a l'aula així com en ajudar a incorporar les TIC dins el Projecte educatiu de centre.
A continuació exposo els deu punts més importants, sota el meu punt de vista,  del "pla TAC de centre" i els quals són de gran importància dins l'entorn educatiu i més concretament per a les escoles que volen informatitzar-se.
-  La tecnologia ha d'incidir de forma positiva en el procés d'ensenyament aprenentatge.
-  Disminuir la ràtio alumne-ordinador.
-  Modificar la concepció de l'aprenentatge, per part del mestre, per tal de d'introduir els ordinadors en el Programa de centre.
-  L'equip de mestres ha de ser conscient de tot els recursos que hi té a l'abast.
-  Crear Entorns Virtuals d'Ensenyament Aprenentatge per tal monitoritzar els processos del alumnes, crear interacció entre alumne-mestre-família i gestionar de forma senzilla els continguts.
-  Tenir consciència dels usos metodològics que podem donar a les tecnologies.
-  Cal avaluar l'estat de les TAC al centre per tal de poder elaborar un pla TAC.
-  Elaborar un pla TAC partint dels objectius a assolir, fruits d'una llarga reflexió, i valorar l'estat de la qüestió.
-  El pla TAC = dinàmic hem de poder observar l'estat de la qüestió comprant el que hem fet a l'escola amb els objectius marcats.
-  Mentre planifiquem un pla TAC és interessant acceptar la participació d'altres persones que formen part de la comunitat educativa per tal d'ampliar el ventall de suggerències.

A l'escola Els Costerets ens trobem amb la següent situació:

-Cada mestre fa ús de les TIC com considera necessari i per lo tant també de la comunicació amb les família. Per exemple les mestres de segon han creat un blog, que com a mínim l'actualitzen un cop per setmana, on els propis alumnes amb l'ajuda del mestre expliquen el que fan a l'aula.

-Els alumnes aprenen a gestionar el programari de l’ordinador i ha realitzar recerques a la xarxa, majoritàriament a la Viquipedia o Google, tot això a les hores d’informàtica. Poques vegades realitzen activitats d’ensenyament-aprenentatge lligades amb altres àrees curriculars però quan ho fan utilitzen JClic disponibles a la mateixa web del programa. 

-A la classe ordinària la mestra utilitza l’ordinador o la pissarra digital com a eina de suport, per fer recerques a la xarxa i per veure vídeos això si; cal dir que sempre tenen cura del material que mostren als alumnes i recerques són planificades. El més sorprenent és que les aules amb pissarra digital només la fan servir com a pissarra ordinària o projector sense tenir en compte totes les prestacions que els pot oferir.



Aplicaciones online: lo que se viene en 2012

"Cada vez que suponemos que ya todo está creado y no falta nada más que incluir en la red, es cuando nace una nueva innovación que rompe con lo establecido. La web nos sorprende día a día con  nuevas aplicaciones que hacen nuestra vida más fácil y, sin lugar a dudas, esto seguirá sucediendo durante el 2012."

Silvina Moschini a la Vanguardia 27/12/2011

1, 2, 3, societats ràpides

Des de la meva pobra opinió personal considero que les societats actuals no poden viure sense les TIC. Sí, es clar, no tots en som usuaris de manera directa però indirecta n'estic convençuda que sí. I sinó mirin aquesta noticia.. encara no ha acabat el 2011 i els diaris ja prediuen les noves Aplicacions online que "triumfaran".

L'escola haurà d'adaptar-se a aquesta nova manera de fer, les TIC estan presents en el nostre dia a dia, i per això considero que introduir-les a l'escola pot aportar un plus de qualitat. Però cal saber-ho fer, cal ser conscient que és una feina llarga i un pel complicada per a aquella gent que mai a treballat amb ordinadors.Considero que la majora de coses que fem en l'actualitat sobre paper i amb el llapis es podran fer en un futur en iguals o millors condicions. Que les TIC s'adaptaran a les necessitats de cada alumnes i per aquesta raó resultaran un material prou adequat per a que tothom les utilitzi.

Però el que està clar es que cal saber com introduir-les, no per imposició sinó fent entendre perquè són necessàries i els beneficis que ens aporten. Val a dir que treballar amb les TIC des de l'escola comporta una gran ecnòmica en material i per aquesta raó considero que si es comença a treballar amb les TIC cal seguir endavant, no retrocedir.


D'aquí i d'allà!

Durant les setmanes de pràctiques intensives vaig fer un esborrany al meu email amb diferents webs, majoritàriament blog, amb infomació que en algun moment donat al llarg de la nostra carrera ens podria ser útil. A continuació os enllaço les pàgines: 

 
 
 
-Help Kidz Learn [http://www.helpkidzlearn.com/]


Seguiment a classe XI

Com ja he comentat en el post anterior aquesta entrada anirà dedicara única i exclusivament a la nostra exposició del treball grupal.

El nostre grup està format per la Mónica de Haro, la Mónica Gutiérrez, l'Eva Ladevesa i jo i el tema que vàrem decidir treballar fou les TIC i els alumnes amb NEE sota el títol de "L'aplicació de les TIC a l'educació inclusiva". Alhora de realitzar aquest treball vam tenir uns quants problemes perquè la nostra idea inicial fou crear un recull de recursos web, visitar el Centre de Recursos Educatius Joan Amades i entrevistar a una persona amb discapacitat visual per tal de comprendre com treballa amb les TIC. 

Vàrem intentar accedir al CRE Joan Amades a través de l'ONCE cosa que va ser impossible donat que els responsables del centre no ens van voler atendre. Els dies anaven passant i al final vam tenir que recórrer al Xavier Àvila perquè ens fes d'intermediari o ens donés alguna alternativa. finalment vam poder accedir al CRE. Pel que fa a l'entrevista personal, a la persona a la que se l'havíem de fer no posava cap facilitat per accedir a ella així que desprès de molts intents vàrem desestimar aquesta opció.

Finalment el nostre treball consta de dues grans parts; la teòrica i la pràctica. En aquesta primera part trobem documentació referida a les discapacitats i el percentatge d'afectats a Catalunya així com el recull de webs, recursos, que ens poden facilitar l'aprenentatge amb les TIC per a aquells alumnes amb NEE.

La part pràctica està dividida entres apartats: anecdotari, testimoni i  per últim fem-ho a classe! Tota aquesta segona part deriva de la visita al CRE Joan Amades i hem utilitzat els vídeos sobre l'explicació que ens va fer en Francesc per a difondre la feina que fan al CRE i què és, què és la tiflotecnologia i com s'utilitza. La part de "Testimoni" és el recull de vídeos explicats anteriorment. L'"Anecdotari" deriva d'aquells items que ens van semblar curiosos i que no sabíem. I per últim el "Fem-ho a classe" és la part en la qual havíem de treballar tots. Alguns ordinadors de la universitat tenien instal·lat el programa JAWS 10.0 i seguint les indicacions que s'indiquen vam elaborar un document de Word. 



El suport que vam emprar per a dur a terme el nostre treball fou una pàgina Web. Amb l'ajuda del Jimdo vam crear la nostra pròpia web. I com podeu veure vam incloure una part de Noticiari (noticies relaciones amb les TIC i els alumnes amb NEE) una finestra directa a l'explicació del programa JAWS (programa utilitzat per les persones amb discapacitat visual, el que fa es llegir la pantalla) i una última amb el nostre Canal de Youtube, tot això sense oblidar-nos de la presentació i Qui som. 

Activitats online creades per nosaltres? Sí amb el JClic

A classe hem treballat amb el JClic i jo ja habia fet una entrada relacionada amb el tema.. però ara que toca endreçar el blog per enèsima vegada m'he adonat que potser falta més informació. Per aquesta raó he decidit fer aquesta entrada, espero que sigui útil.

Com bé indica la seva web el JClic és: "un conjunto de aplicaciones informáticas que sirven para realizar diversos tipos de actividades educativas: rompecabezas, asociaciones, ejercicios de texto, palabras cruzadas ..."

A la mateixa web del JClic podem trobar una zona dedicada exclusivament a la recerca d'activitats ja preparades.

El món de les paraules

Per a l'exposició del treballs grupals un grup de companys va utilitzar el Wordle i a mi em va fer molta curiositat veure com funcionava aquell entremat de paraules, així que gràcies a internet i els tutorials de youtube aquí en teniu una mostra.

He aprés?

Al llarg d'aquests quatre dies d'exposicion hi ha hagut de tot però pel que fa als suports utilitzats han sigut els convencionals, Prezi i Power Point per això vull dir que som poc innovadors. Nosaltres tenim l'oportunitat de disposar d'ordinadors quatre hores a la setmana i per lo tant podríem haver sigut més creatius.

Pel que fa a les parts més pràctiques de les exposicions hi ha algunes que han sigut molt fluixes donat que no tots hi hem pogut participar, entre d'altres la nostra. Però tot i això en molts casos el fet de treballar en grup també ens ha fet aprendre dels altres. Algunes de les exposicions no han estat molt clares i això ha dificultat una mica la participació dels companys. Però també cal dir que hi ha grups que ho han fet molt bé, confeccionant les seves pròpies activitats i fent participar a tota la classe.

En referència a la part més teòrica de les exposicions he de dir que la majoria han sigut molt amenes i de les quals he après moltes coses. El contingut de totes elles ha estat molt ben exposat de manera que considero que aquest em serà útil al llarg de la meva futura vida professional.

Aquesta última entrada no vull que sigui considerada com una crítica cap als demés sinó que és una reflexió sobre el treball fet per tots els components del grup de UDTIC de matins.

GRÀCIES COMPANYS PER ENSENYAR-ME TANTES COSES!

dilluns, 26 de desembre del 2011

Seguiment a classe X

Quatre dies és el que han durant les exposicions així que en aquesta última entrada relacionada amb les sessions didàctiques dels grups faré una ressenya dels últims dos dies.

El dilluns 19 vam fer dues exposicions entre les quals es troba la del nostra grup.  I en aquesta mateixa entrada també explicaré les exposicions del dia 21. 

Per a l'exposició del grup 5, dedicacré una entrada independent donat que és sobre la que més i millor puc parlar.

GRUP 6: Sergi Rella, Josep Fosalba, Esther Aldehuela i Encarni Bosch

El sisé grup va treballar les TIC amb els alumnes nouvinguts. L'exposició s'ha ajustat al temps tot i que només han particiat en la part pràctica aquells que s'han oferit a fer-ho, la resta de la classe no ha hagut de fer res. Les activitats que han proposat estaven realitzades amb el JClic però formen part del recull de la própia pàgina web, pel que he entés.

La part teórica s'ha basat en mostrar que hi ha diferents escoles que ja ho utilitzen així com l'aprofundiment en un cas concret que ha sigut el "Mercat Solidari".
Per últim, els companys han compartir amb nosaltres un recull de recursos TIC per treballar amb els alumnes nouvinguts.

GRUP 7: Clara Boix, Àngel Carillo i Óscar Garcia

El seté grup ens ha ensenyat que amb el JClic també podem aprendre altres llengües, en aquest cas portuguès. Els "companys-mestres" han fet gran part de l'exposició en portuguès i el que han volgut és demostrar que amb les TIC i en aquest cas amb el JClic els alumnes aprenen de manera més dinàmica una nova llengua.

Els companys han realitzat l'exposició teòrica a continuació de la part pràctica. Primer ens han fet participar a tots. Hem hagut de realitzar unes activitats, la meitat de la classe ho ha fet a paper, ha hagut de memoritzar una llista d'animals,  i la resta amb activitats JClic. Els nostres companys, i expositors han extret les següents conclusions:
-Els alumnes que treballen amb el JClic han extret millors resultats.
-" han aprés de manera més dinàmica.

A partir de la pràctica ens han justificat el perquè de treballar la interculturalitat amb les TIC.

L'únic inconvenient d'aquesta exposició ha sigut que per falta de temps no tots hem pogut treballar de les dues maneres, amb paper i amb JClic de manera que nosaltres hem hagut de confiar en les seves conclusions. Hagués sigut millor si nosaltres mateixos ho haguéssim pogut experimentar. Tot i això he de dir que ha sigut una exposició molt dinàmica i entenedora.

He aprés portuguès
!

GRUP 8: Mar Gascó, Pau Nin i Pere Mussoll

Aquest vuitè grup ens ha parlat de l'EduCAT 2.0, de l'Open Office i dels recursos XTEC. Ha sigut una exposició ben diferent a les altres donat que ens han parlar d'eines que la majoria de nosaltres hem fet servir però de les quals en sabiem poc. En el meu cas del EduCAT 2.0 no en sabia quasi res però si que havia treballat amb ell des de l'escola.

Els companys han començat l'exposició a partir d'una enquesta, seguidament ens han mostrat els resultat amb una nova aplicació Wordle i per finalitzar ens han fer una explicació de l'EduCAT 2.0, de l'Oppen Office i han compartit amb nosaltres un recull de recursos, tots ells online. L'estructura d'aquesta exposició ha sigut diferents però també amena donat que la part pràctica s'ha centrat en petites intervencions per part del públic pel que fa a omplir l'enquesta inicial i compartir idees. 
GRUP 9: Núria Maldonado, Sara Garcia i Paula Antonell 

El penúltim grup a treballat amb els blogs, una eina que tots nosaltres hauríem de fer servir donat que a UDTIC és la nostra llibreta. Per aquesta raó considero que el tema triat per les nostres companyes és molt interessant.

Pel que fa  a l'exposició que han plantejat, amb ajuda del Prezi ens han explicat que són els blogs i els tipus de blogs que hi han. La part més pràctica de l'exposició ha consistit en la realització d'unes activitats creades amb el JClic, en concret han sigut dues. La primera d'elles era de relacionar els tipus de blogs amb la seva definició i la següent era de relacionar títols de blogs amb la tipologia. Com a conclusió de l'exposició les nostres companyes han mostrat els blogs de les seves escoles i ens han explicat una mica el seu funcionament.

El meu grup classe a l'escola de pràctiques acaba de crear un blog però els alumnes de segon ja fa temps que en porten un en el qual tots hi comenten i són els alumnes amb ajuda dels mestres el qui el redacten. Si algú en vol saber més, aquí deixo les adreses:
2on A: http://blocs.xtec.cat/emitjana2aelscosterets/
2on B: http://blocs.xtec.cat/elsinvents2belscosterets/

GRUP 10: Regina Beltran, Tamara Herrera, Helena Prim i Estel Gamisans

Aquesta ha sigut la segona exposició sobre les pissarres digitals però el contingut a variat. Les nostres companyes el que han fet a través del Power Point ha sigut exposar-nos l'existència de diferents activitats per a treballar a la pissarra. Val a dir que tot i ser un tema tractat a l'aula ha estat bé remarcar la seva existència perquè també ens han proporcionat una web molt interessant anomenada Alexandria en l qual troben un gran plec de recursos.

L'exposició a consistit en una primera part que barrejava l'exposició i la pràctica voluntària. Qui volgués podia sortir a la pissarra, digital, i fer les diferents activitats programades per les companyes. Les activitats encabien diferents assignatures i formes de treball; de relació, completar i audició.  Ens han fet treballar en grups a partir d'una graella que han compartit amb tota la classe i on havíem d'indicar el paper del mestre, del alumnes i el tipus d'aprenentatge derivat de cada una de les activitats que ens han ensenyat. 

Mapes conceptuals? Cmap Tools

Doncs ja és el segon curs que ens manen fer mapes conceptuals i sempre acabo utilitzant la mateixa eina però fins avui no he pensat que ser interessant consultar un tutorial del Cmap Tools. Sempre l'he utilitzat de manera autònoma i he aprés com funciona a través del "Learning by doing".

El Cmap Tools és un software gratuït que ens facilita la realització de mapes conceptuals. Només cal instal·lar el programa i començar a utilitzar-lo.

Per a mi la millor manera d'aprendre a utilitzar-lo a sigut provant però també recomano visualitzar algun tutorial per tal d'aprendre totes les opcions del programa i així poder-ne treure un major profit.

Moodle, més enllà del Blink

"Moodle es un Sistema de Gestión de Cursos de Código Abierto (Open Source Course Management System, CMS), conocido también como Sistema de Gestión del Aprendizaje (Learning Management System, LMS) o como Entorno de Aprendizaje Virtual (Virtual Learning Environment, VLE). Es muy popular entre los educadores de todo el mundo como una herramienta para crear sitios web dinámicos en línea para sus estudiantes. Para utilizarlo, necesita ser instalado en un servidor web, puede ser instalado tanto en un ordenador personal como en un servidor proporcionado por una compañía de hospedaje de páginas web."

diumenge, 25 de desembre del 2011

Reflexionem sobre l'educació

Están ocho horas en el colegio, ¿no es suficiente tiempo de estudio?
Los finlandeses están 5 horas en el colegio y no tienen demasiados deberes, en casa se dedican a leer. Se trata de calidad en la enseñanza y del aprendizaje dentro del aula. 


Inger Enkvist




Potser hauríem de canviar el nostre model educatiu i buscar un de més adient. Cal que tots tinguem i gaudim d'un elevat nivell de comprensió lectora, no només de la llengua catalana i castellana, sinó que d'altres també. El domini de les llengües pot ser el que ens obri les portes del futur i de societat competent. Així que considero que els nous paradigmes educatius haurien de seguir el camí de les noves tecnologies i les llengües.

diumenge, 18 de desembre del 2011

Seguiment a classe IX

Ja hem començat les exposicions dels treballs en grup que hem hagut de realitzar durant dos mesos per aquesta raó el post d’aquesta setmana gira entorn a les exposicions dels nostres companys.
Dilluns 12 vam podem veure una exposició i mitja donat que a la facultat ens vàrem quedar sense internet i tota la feina era online.


GRUP 1: Sandra Pérez, Elisabeth Torras, Adrià Pérez

Sobre els  EVEA (Entorns virtuals d’ensenyament aprenentatge). Després d’explicar la teoria a través del prezi els companys ens van crear un moodle on vam tenir accés tota la classe i ens van fer omplir un qüestionari per tal de poder observar una gran quantitat de les eines de moodle.

Després d’aquesta presentació considero que a les escoles podríem fer servir, com a intranet, el moodle  sempre i quan la gent i posi ganes i mai substituint els llibres. Les TIC, ara per ara, les podem considerar una eina de suport donat que considero que ens els temps que corren val més invertir en bona educació, i aquesta no ha d’anar obligatòriament lligada a les TIC.


GRUP 2: Gerard Garcia, Anna Diaz i Roc Molina

El segon grup va ser el que més va patir els efectes de les TIC de manera no va poder finalitzar la seva exposició però al llarg de la primera sessió el que van fer va ser explicar la part més teòrica dels projectes telèmatics cooperatius.

Dimecres vàrem poder dur a terme la part pràctica basada en un conte que ells havien creat i compartir amb la majoria de la classe, a través de google docs. La nostra feina va ser buscar informació sobre una època de la història i elaborar una petita diapositiva amb una fotografia.

Aquesta experiència va demostrar que amb els ordinadors i més concretament amb les TIC es poden elaborar treballs grupals de qualitat i els quals comporten un gran treball d’ensenyament-aprenentatge.


GRUP 3: Xavier Costa, Isaac Serrano i Sandra Castelnuovo

El tercer grup va desenvolupar les competències cognitives a través de l’ordinador mostrant-nos a tots diferents jocs amb els qual es podem desenvolupar. En concret vàrem treballar la memòria, l’atenció, la flexibilitat de tasques i la fluïdesa verbal.

El que considero més interessant d’aquest grup fou la reflexió que vàrem elaborar donat que personalment, després d’haver-los provat,  considero que treballar amb els ordinadors les competències cognitives és útil i és un altra manera de treballar una part molt important i la qual necessitem el dia a dia.


GRUP 4: Helena Vall, Alba Mayol, Ethel Nogues i Parta Pintos

Aquest quart grup va treballar les pissarres digitals però he de dir que l’exposició va ser una mica fluixa donat que a classe ja les havíem treballat amb anterioritat. Tot i això sempre va bé escolat perquè aprens alguna cosa nova.

Pel que fa a la part més pràctica de l’exposició només hi van participar dos alumnes donat que ela primera activitat fou el joc del “Pasapalabara” i després una activitat del J-Clic.

 Tot i això considero que fou una exposició entretinguda i interessant perquè vaig aprendre els diferents tipus de pissarra que hi ha i l’existència de jocs per a pissarres digitals.